no-img
ایستگاه یادگیری

آموزش پیاده سازی برخورد دو آبجکت در یونیتی


ایستگاه یادگیری
مطالب ویژه‌ی سایت
اطلاعیه های سایت :

ادامه مطلب

ZIP
آموزش پیاده سازی برخورد دو آبجکت در یونیتی
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
آبان ۲۰, ۱۳۹۴

آموزش پیاده سازی برخورد دو آبجکت در یونیتی


در تمام بازی ها، حتما هر چیزی یا بعضی چیز ها، اگر به هم برخورد بکنند یه اتفاقی رخ خواهد داد.مگر نه نمیشود اسم ان را بازی گذاشت.در یونیتی، به چند روش مختلف این کار پیاده سازی خواهد شد.که ما امروز به بررسی و کار با تابع OnColliderEnter که برای تعریف دستورات هنگام برخورد دو آبجکت یا چند آبجکت به کار میرود.

البته روش های دیگر هم برای این کار موجود است ولی ما بخاطر راحتی و عملکرد خوب این روش، از ان استفاده خواهیم کرد.

مرحله اول : باید به هر دو جسم، کامپوننت Box Collider را نسبت بدهیم.(روی جسم کلیک کنید و از سمت راست گزینه Add Component و در منوی باز شده گزینه Physics را بزنید و بعد Box Collider را انتخاب کنید)

مرحله دوم : یک اسکریپت سی شارپ ایجاد کنید و کد زیر را درون آن قرار بدهید.

void OnCollisionEnter(Collision other) {
if (other.gameObject.tag=="Enemy") {
print("Ok"); }
}

دقت کنید که تمامی دستورات برخورد باید در تابع OnCollisionEnter قرار بگیرند.

مرحله سوم : برای جسم مقابل(مثلا دشمن) باید یک تگ در نظر بگیرید.در کد بالا ما تگ را Enemy انتخاب کردیم.(برای انتخاب تگ روی جسم خود کلیک کنید و از سمت راست بالا، کنار گزینه Tag، یکی از تگ ها را انتخاب کنید.اگر تگ دلخواهی میخواهید روی گزینه Add Tag کلیک کنید)

توجه داشته باشید که تگ انتخابی شما باید مساوی با تگ درون کد باشد که ما آن را Enemy مشخص کردیم.

مرحله چهارم : وقت آن است که دستور خود را بنویسید.مثلا رفتن به مرحله بعد یا حذف جسم یا پیغام و …

دستور و عبارت خود را باید به جای خط 3 بنویسید.که ما در کد بالا گفتیم که یک پیغامی را با متن Ok نمایان کن.

 

امیدوارم این آموزش به کارتان آمده باشد.به امید دیدار….

آموزش پیاده سازی برخورد دو آبجکت در یونیتی



درباره نویسنده

مهدی کفشگر

بنده مهدی کفشگر، مدیر سایت ایستگاه یادگیری هستم.از اولش علاقه بسیاری به بازی سازی، برنامه نویسی و وبلاگ نویسی داشتم.خیلی دوست دارم تا پایان عمرم، در این راه روز به روز پیشرفت کنم.

مهدی کفشگر 272 نوشته در ایستگاه یادگیری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


5 پاسخ به “آموزش پیاده سازی برخورد دو آبجکت در یونیتی”

  1. مهدی گفت:

    سلام ببخشید سوالم این جا جاش نیست ولی خوب قسمت یونیتی بستس
    مونو دولاپ این ارور رو میده
    http://s8.picofile.com/file/8274182168/Capture.PNG
    در ضمن مشکل برخوردم حل نشد بازم ممنون

    • مهدی کفشگرمهدی کفشگر گفت:

      سلام. به این لینک برید >> (قند**شکن نیازه)
      شخصی مشکل شما رو داشته. اگه انگلیسیتون خوبه که میتونید جواب مشکلتون رو پیدا کنید. اگه نه :
      در یونیتی، به مسیر Edit / Preference / External Tools / Editor Attaching برید. باید تیک گزینه Editor Attaching فعال باشه.

      اگه حل نشد بگید تا راه حل های دیگه رو بررسی کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت جدید ایستگاه یادگیری تاسیس شد..! (پشتیبانی از محصولات ادامه دارد)ورود به سایت